hamed hamed .

hamed

علت و ریشه ی گستاخی کودکان امروزی

بی ادبی و گستاخی در کودکان امروزی بسیار رایج است و تربیت و برخورد صحیح با رفتارهای بی ادبانه فرزندان یکی از مشکلات والدین امروزیست که باید برای حل این مشکل ابتدا علت این رفتارها را بدانند.
علت و ریشه ی گستاخی کودکان امروزی
کودکان یک نعمت الهی هستند اما مواقعی وجود دارد که آن ها اعصاب والدین خود را تحریک می ‎کنند، به خصوص زمانی که رفتار بی ادبانه و گستاخانه از آن ها سر می ‎زند . در این قسمت از رازهای تربیت فرزند در نمناک سعی می‎ کنیم به والدین در درک بهتر فرزندانشان و تربیت یک کودک گستاخ و بی ادب کمک کنیم .
کودک گستاخ

5 دلیل گستاخی کودکان امروزی و بی شرمانه بی ادب بودن آنها
1. عدم حضور در اجتماع مناسب

والدین امروزی سخت تلاش می ‎کنند که به طور مستقل فرزندشان را تربیت کنند و تصور می‎ کنند افرادی که در تلاش به کمک آن ها در تربیت کودکشان هستند پای خود را از گلیمشان فراتر گذاشته اند ، حتی اگر آن ها پدر بزرگ و مادر بزرگ فرزندشان باشند .

برعکس، نسل های قدیمی می ‎دانستند که یک جامعه باید با زندگی کودک درگیر شود و این به کودکان می ‎آموزد که در زندگی خود به سایر بزرگسالان احترام بگذارند که در غیر اینصورت، آن ها بدون داشتن ارتباط عاطفی با دیگر افراد جامعه بزرگ می ‎شوند .

تربیت کودکان امروزی

2. والدین از میانبر های خیلی زیادی استفاده می ‎کنند

در گذشته، بچه ها در اتومبیل ها به رادیو گوش می ‎دانند و مجبور بودند آخر هفته ها صبح زود از خواب بیدار شوند تا بتوانند کارتون تماشا کنند . امروزه بچه ها به راحتی صاحب تبلت و گوشی هوشمند می ‎شوند و می ‎توانند به راحتی از موسیقی و فیلم های مورد علاقه خود لذت ببرند .

مشکل این جاست که در چنین حالتی والدین دیگر نمی‎ توانند آن طور که لازم است با فرزندان خود ارتباط برقرار کنند . کودکان نیاز به یک رابطه انسانی دارند و نباید در سنین کم ، بیش از اندازه مستقل باشند .

3. تحمل بیش از حد والدین

غالبا وقتی بچه ها بد رفتاری می ‎کنند، ما آن ها را تحمل می‎ کنیم زیرا تصور می‎ کنیم آن ها کم سن تر از آنند که بتوانند کارهای اشتباه خود را درک کنند . ما احساس می ‎کنیم که کودکان ساده لوح و بی گناه اند اما این به آن ها اعتبار کافی نمی ‎دهد. کودکان هر چیزی را به سرعت می ‎آموزند و بنابراین مهم است که والدین رفتار های بد آن ها را به سرعت اصلاح کنند تا متوجه شوند که برخی از عاداتشان اشتباه است .

منبع : نمناک 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۴۴:۰۰ توسط:hamed موضوع: نظرات (0)